Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.10.2012 13:40 - Синдромът на присъствие
Автор: radosvetagiuleva Категория: Бизнес   
Прочетен: 558 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 24.07 22:41


Да вземем ли отпуск или не? – това е въпросът   
                 

Независимо колко голяма компания управляват, шефовете на фирми често изпитват притеснение да вземат отпуск. Отпускът на лице от висшия мениджмънт обикновено изисква сериозна, предварителна организация. Ако не го направят за себе си, то мениджърите са длъжни да вземат отпуск поне ... заради персонала си.

Най-важният ресурс на една фирма са служителите му; а те трябва да презареждат батериите.

Почивката дава възможност на мениджъра да се отдалечи малко от фирмата и сулжителите и да погледне нещата от страни; да генерира нови, свежи идеи, далеч от рутината на ежедневието; да засвидетелства доверие на екипа си и да стимулира самостоятелността им.

Според проучвания на INSEE едва 67% от мениджърите вземат летните си отпуски (срещу 90% от служителите).

За някои от мениджърите работата е фикс идея и мисъл, която обсебва дните и нощите им. Те се чувстват виновни да вземат отпуск и не съумяват да се отдадат на семейсво, приятели, спорт, почивка...

Ако сте от тези работохолици, позволете си лукса да вземете няколко по-кратки ваканции през годината и да не гледате имейлите си по-често от 1-2 пъти през деня. Изключете телефона си, по възможност. Или отговаряйте само на един от преките си подчинени, с който имате уговорка да звъни само при спешни случаи.

Какви са последиците – в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен аспект - ако един мениджър не взима отпуск?

В краткосрочен аспект, мениджърът е стресиран и поема по пътя на рутината. В средносрочен аспект – той започва да взема погрешни решения; а в дългосрочен аспект – губи реалната представа за стратегията на фирмата и пропуска възможности.

Как да вземем отпуск?

Делегирайте
ежедневните си задължения!

Ваканцията ви не трябва да се превръща в работа `от дистанция`. Делегирайте ежедневните си задължения на колега; или мениджър от друг отдел.

Направете събрание с него и обсъдете главните приоритети; какво важно предстои; към кого да се обърне в случай на нужда. Определете полето на вземане на решения на човекът, който ще ви замества и се уверете, че сте му дали необходимата информация, за да може да се справи с функциите ви по време на вашето отсъствие.

Не учете заместника си на всичко, което правите – помислете какво може да свършите преди да тръгнете и кое може да почака завръщането ви. Фиксирайте си телефонни разговори, в които, ако се наложи да ви зададе въпроси.

Уредете си среща с началника си - (ако имате висшестоящ) -  и му обяснете стратегията на работа по време на вашето отсъствие.

Така ще тръгнете с леко сърце и няма да мислите постоянно за работата.

Успех!




Гласувай:
2
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: radosvetagiuleva
Категория: Бизнес
Прочетен: 15960
Постинги: 11
Коментари: 0
Гласове: 18
Архив
Календар
«  Ноември, 2018  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930